söndag 31 januari 2010

Vacker sjal!

Nu har jag snart stickat halva bården - och gissa vad? Gissa om garnet räcker till? Gissa om jag har tillräckligt med tomma spinnrocksrullar? Jag antar att ni gissar rätt, så då kan jag avslöja att det blir stickpaus igen: först spinner jag klart det röda garn jag håller på med, sedan spinner jag mera blått. Lite garn har jag ju kvar, jag stickar det först och ser hur långt det räcker. Bården är fin, den ger stadga åt sjalen och faller mycket vackert.

Men visst är sjalen vacker! Jag tänker faktiskt sticka en till. Jag tror det blir en julklapp åt någon, vars namn jag inte avslöjar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den blir otroligt vacker, speciellt i den färger. Bården är jättesnygg också. Jag ska sticka min nästa helg, är fullt upptagen med väskan.

Marie sa...

Den är helt enkelt JätteVacker! Lyckliga du :) Min vilar i sin låda, har ingen som helst lust att plocka upp den. Har ingen som helst lust överhuvudtaget just nu, men vet att det kommer att lätta om några timmar när kroppen kommit ifatt! Kram till er :) Har ni förresten sett vad Caprifool pysslar med i sin stuga...