onsdag 13 januari 2010

Nya stickor, mera garn

Nu har jag spunnit hälften av garnet för bården, tror jag. Det är svårt att uppskatta hur mycket garn som behövs, men jag spinner ca 100 gr. Lyckligtvis har jag ganska mycket fibrer kvar. Jag har också fått nya stickor. Nu har jag ett bra förråd KnitPro. I den lilla plastväskan finns mängder av strumpstickor nr 2-3,5, ett antal rundstickor nr 2-3, och så de nya grova spetsarna nr 3,5-8 och fyra kablar i olika längd. Där finns också stickmarkörer och en lång säkerhetsnål för vilande maskor.

4 kommentarer:

Marie sa...

Oj va' du jobbar på! Här står det tyvärr helt stilla nu: min pappa blev hastigt sämre igår så vi 3 systrar turas om att vaka. Sorgligt, men det är ju inte direkt oväntat eftersom han är 92 år o redan har legat ett par månader.

Barbro Heikinmatti sa...

Vi har er i tankarna.

Unknown sa...

Usch, vad trist!
Tänker på dig!
Barbro, vad du hinner med. Jag har också sticktorka mån-ons p.g.a trötthet efter jobbet. Orkar bara inte. Men idag är det torsdag och då ska här stickas. :)

Barbro Heikinmatti sa...

Äsch, inga barn hemma mera, jobbar halvtid, lättskött hus jämfört med Maries. Det har varit matlagnings-, städnings- och bakdag i dag, och några varv på spinnrocken. Vet ni om man kan få svindel av svininfluensavaccin? Jag fick min spruta i förrgår och nu kommer golvet emot. Stod inget om det i infot jag fick.