lördag 16 januari 2010

Inga bilder idag

Idag blir det inga bilder för batteriet i kameran har lagt av. Dags att köpa nya.
Nu är jag på chart B och andra upprepningen. Oj, vad lätt det är nu. Inget att hålla reda på, bara sticka en massa. Passar mig nu när jag har börjat jobba, tänker tillräckligt mycket på jobbet.
Hur går det för er andra?
Barbro är väl snart färdig förstås. Hon är så duktig.
Marie, hur mår du nu? Det var ett tag sedan man fick ett livstecken.
Ha en bra helg, Barbro och Marie, och även ni andra som läser denna blogg.

6 kommentarer:

Barbro Heikinmatti sa...

Jag ska börja nysta garnet till bården. Men jag har en babyfilt som kommer först nu, jag blir faster vilken dag som helst! Jag har ju varit stickarproffs, det ska gå undan då. Det som jag nu gör är hobbystickning.

Marie, vi tänker på dig!

Barbro Heikinmatti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Ska snart börja med bården, men har problem med några tecken.
Vad betyder V och de grejerna längst upp till vänster? Har ni någon ledtråd?

Barbro Heikinmatti sa...

V visar var du ska sticka ihop bården med sjalen. Krumelurerna uppe till vänster tror jag betyder att 5 m ska avmaskas. Jag har inte kommit så långt ännu, men av bilden att döma formas uddarna av att varvet blir längre (fler ökningar än minskningar) och sedan förkortas med avmaskningar. Testa, och tala om för oss hur det gick!

Unknown sa...

Tack för tipset!
Få se hur mycket jag hinner i kväll. Imorgon är det ju jobb igen och inget stickande på några dagar.

Marie sa...

Det är helt OK med mej, tack, pappa var ju 92 1/2 år, och då är man mätt på livet och har RÄTT att gå bort! Jag är också ganska tvärsäker på att han fick enkel biljett till himlen. Men nå't stickande blir det som sagt inte. Valparna är tre veckor på torsdag, så de varken äter riktig mat eller skiter på golvet, och Leka tar fullt ansvar. Väntar med att ge dom riktig mat så länge det går! Men nu i veckan ska de iallafall avmaskas första gången.