söndag 3 januari 2010

So far

Så här långt har jag kommit hittills. Jag har gjort 8 upprepningar och det blir ju så snyggt. Tyvärr har jag fortfarande den där förbaskade koftan till Matildas mormor att göra färdig. Den är hur trist som helst. Fy sjutton vad trött jag är på den. Igår kände jag för att elda upp den. :)



Hur långt har ni andra kommit?

Har också suttit vid datorn och lagt upp lite garner och andra grejer på Tradera idag. Kanske börjar folk så smått handla igen efter julfirandet. Jag hoppas, för jag är i stort behov av pengar. Vill så gärna köpa garn till den underbara väskan som jag fick mönster på av Marie i julklapp.

Har ni förslag på sjal efter den här?

6 kommentarer:

Marie sa...

Jag håller på med 10 upprepningar.
Hålller med om att det är urtrist att sticka åt andra när man har grejer till sej själv på G!
Har tyvärr ingen kamera idag eftersom Nisse lånade den för att filma sej själv när han pelar/sjunger en låt. Får den tillbaka i morrn.
Jag la' ut EN grej på Trad igår. Har en del färdigfärgade garner som jag tänkte bli av med innan valparna börjar äta min tid! Nå'n färgning orkar jag absolut inte med inom överskådlig tid...
Jag har mönster på en annan Shetlandssjal jag fann på e-bay. Det är ett pappersmönster som säljaren själv kopierat efter ett 'vintage'-mönster. Hittar inget om copyright på det, så det är nog OK att jag kopierar. Lägger upp en bild i morrn. Annars är jag rätt sugen på en 'stole' som omväxling till trekanterna. Jag är öppen för alla förslag!

Marie sa...

Hittade den; hon fortsätter tydligen att sälja kopior:
http://cgi.ebay.co.uk/Knitting-PATTERN-Shetland-Lace-Shawl_W0QQitemZ170424485214QQcmdZViewItemQQptZUK_Crafts_Knitting_Crochet_EH?hash=item27ae17455e
Kan inte se riktigt, men kanske är den kvadratisk?? Vore isåfall kul, tycker jag!

Barbro Heikinmatti sa...

Jag har stickat 12 rapporter på höjden. Jag sätter en markör efter var tionde rapport, så vet jag när den 24:e närmar sig. Men det kommer att ta lite tid, för nu blir ju varven hela tiden längre. Jag lägger upp foto i morgon, nu är det för mörkt för fotografering. Studio önskas!

Nästa sjal - någon från Nancy Bush estniska sjalbok, eller Victorian Lace Today? Eller någon från http://elann.com/frames.asp, titta på Free Patterns.

Unknown sa...

Jag röstar för Maries sjal. Ursnygg!
Kul med lite rektangulärt som omväxling.

Marie sa...

Jag hade båda sjalböckerna, men sålde dom på Tradera i höstas eftersom jag hade penga-panik. Fick faktiskt mer än jag gett för dem, så det var bra affärer. men jag saknar de fina böckerna :( Det lär dröja innan jag kan unna mej ett bokköp igen! Så gratismönster-jatack! Fanns några fina på sajten du tipsade om, Barbro, bl a en 'stole'! Men nästa gång får ni 2 bestämma mönster; jag har ju bestämt den vi jobbar på nu :)

Unknown sa...

Som jag skrev under Barbros inlägg, så tycker jag den virkade ananassjalen som jag gör och Marie fick i julklapp av mig. Kanske kan jag hitta en bild på nätet åt dig Barbro. Annars försöker jag skanna det och skickar det till dig. Jag ska i alla fall försöka.