fredag 29 januari 2010

Kantbård

Efter litet trixande med kantbården är jag nu nöjd med vad jag gjort. Jag stickar fast bården från aviga sidan med 2 räta ihop, och när jag vänder låter jag maskan fortsättningsvis vara rät. Möjligen kunde man sticka ihop avigt. Det skulle kanske ge en snyggare anslutning, men jag nöjer mig med den som jag gjort. På Karens bild ser det ut som om hålmönstret fortsätter ut i kanten, men jag gillar det sätt hon gjort i sitt skrivna och ritade mönster: 4 räta maskor i kanten gör att den inte rullar sig.

Vädret har ju inte varit så värst roligt, 21 m/s och 20-23 grader kallt. Stora sjalar är just det man behöver då. Nu är det mycket bättre, 22 grader kallt men ingen blåst. Och solen skiner. Därför får ni en bild av ett annat slags spets:
 
Is på mitt fönster

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad fin den blir. Jag ska ta itu med min nästa helg. Just nu stickar jag en väska efter ett mönster jag fick av Marie i julklapp. Jag tror och hoppas den blir fin. Vi får se.