lördag 9 januari 2010

Chart B

Nu har jag stickat två rapporter Chart B. Garnet kommer att ta slut, som jag förutspådde. Jag mätte det ju, fast lite slarvigt: jag räknade antalet varv på härveln när jag ställt den på 1,42 m och såg att jag borde spinna ca 60 m till. Jag gillar mönster där det står hur långt garn man behöver. Nu måste jag avbryta stickningen för att spinna garn till bården. Jag har inte fått mina nya stickor ännu. Handlederna tål visserligen de gamla stickorna bättre nu sedan de vant sig, men jag vill ändå byta till lättare.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Usch, vad trist när inte garnet räcker, men då kanske vi kommer ikapp. Hihi!

Marie sa...

Wow, va' långt du kommit! Jag har just stickat ett par varv, men är nu så förtvivlat trött av de nya pillren att jag knappt vet vad jag gör :( Kroppen är blytung.
Men det är bra att det fattas garn för Barbro, så kanske vi andra inte kommer alltför långt på efterkälken ;)

Barbro Heikinmatti sa...

Det blir mindre spunnet och stickat när semestern är slut! Fast jag jobbar ju deltid :) Bården kommer att ta lång tid. Det är massor av varv.