tisdag 16 februari 2010

Maries ananas + lila fluff


Har kommit till varv 7 på ananasen; den är kul! Lååånga varv är det, särskilt det första...
Senaste veckan har jag kardat ihop små poster merino med tencel o färgat i lite olika lila toner. Och se'n kardat igen. Samt färgat lite rester av merino/silke i efterbaden. Valparna är så glada när jag kardar, eftersom kardmaskinen står i deras rumm, och dom kan tugga på mina fötter medan jag kardar. Eller somna invid nämnda fötter, i en varm och mjuk hög.
Det lila ska jag så småningom spinna, men det lär dröja innan jag kommer så långt: har det svart-jazziga på spinnrocken nu, och det spinns inga långa stunder. NÄR det lila är spunnet ska det iallafall bli en Haruni. Ni har väl sett Bengts underbara: http://nyastickerian.blogspot.com/

3 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket härlig rosa garn!
Vad flitig du är.
Den är jättekul att göra.

Barbro Heikinmatti sa...

Läckert, läckert! Men tänk att vi valde rött båda två den här gången! Mitt garn har en märklig röd färg som jag inte kan beskriva.

Marie sa...

Mycket lustigt faktiskt!! Jag kan berätta att jag förutom lila även planerar en sjal i gröna toner (är i startgroparna för att färga ett köpt lacegarn) och se'n en i gula, fast den blir handspunnen. Kommer att ha pyssel med mina sjalar resten av året, typ :)