fredag 5 februari 2010

Äntligen!


Äntligen, har jag börjat på bården och det är tack vare Barbro. Hade det inte varit för dig, så hade jag slängt alltihop.
Jag är så nöjd med hur mönstret på bården blir, ändrat lite som jag vill och jag tycker att det ser ut som grundmodellen.
Inte blev det någon kurs i Linköping för mig inte. Man skulle köpa material för över 3000:- och vem har råd med det? Inte jag i alla fall. Hm, får sitta hemma och sticka istället. Stackars mig. :( Får åka en weekend till Marie och lära mig spinna till sommaren.

6 kommentarer:

Marie sa...

NÄ va' trist med kursen :(
Ja du är så välkommen hit!! Och med alla sländor, rockar o fibrer jag har så ska vi nog få till nå't som funkar. Och inte tar jag betalt, heller :) Det vore faktiskt himla kul! En privat liten spinnträff...

Unknown sa...

Absolut kommer vi.
Ska planera in en hel helg till sommaren då vi bara ska spinna och snacka en massa skit. Hihi!
Ser fram emot det.

Barbro Heikinmatti sa...

Så synd på kursen! Men jag hoppas du och Marie kan träffas i sommar. Synd att ni är så långt borta. Här finns också spinnrockar och sländor...

Roligt att Mia hade nytta av mitt excelande!

Unknown sa...

Jag hade mycket nytta av dig och dina råd. Hade aldrig klarat det annars och slängt sjalen. Så besviken var jag på mönstret.
Kanske kan man ta sig en resa till Finland i framtiden, det vore kul.

Barbro Heikinmatti sa...

Ni är mycket välkomna!

Min sjal är färdig. I morgon blockar jag den. Den är STOR! Vår säng räcker till på diagonalen, tror jag. Det är möjligt att jag bara blöter sjalen och brer ut den och låter den torka, för jag blir trött av blotta tanken på alla knappnålarna :)

Och jag tänker faktiskt sticka en till likadan, men har inte garn ännu. Jag funderar på Caprifools härliga garner, jag tror det blir ett sådant. Tunnare än mitt handspunna får det gärna vara.

Nu belönar jag mig med en kopp latte.

Unknown sa...

Grattis! Vad kul!
Ser fram emot att se den.
Jag har hunnit till halva bården och hoppas att den blir färdig snart. Kan knappt vänta.