tisdag 9 februari 2010

9 feb chart B påbörjad


Äntligen...och nu uppstod nya frågetecken, men jag skiter i dom o stickar på, så får vi se vad det blir. Inför detta nya diagram läste jag iallafall hennes instruktioner, vilket jag inte gjorde när jag började på sjalen :)
Man får sej också en titt i min nya stickväska Namaste Jetsetter. Där ligger, förutom sjalprojektet, ett par sockor i vardande (nya fötter till gamla skaft) och en slända på G. Fast dom syns inte. Finns plats för mer iallafall.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Inga cigaretter i väskan. Det finns det i min. Hihi!
Frågetecken är bara välkomna, nu när man nästan är klar. :)

Barbro Heikinmatti sa...

Fint Marie! Både sjalen och väskan! Läckra färger på båda. Ryms det en flaska skumpa i den?

Marie sa...

Jag har inget cigarettpaket, men väl ett tobakspaket, och eftersom det är i ständigt bruk ligger det bara i väskan vid resor :)
Jajamän, det ryms även en flaska skumpa!
Frågetecknen: 'maintaining your yo-k2 edge stitches'--vaddå maintaining?? Har dom verkligen varit med tidigare???

Barbro Heikinmatti sa...

Maintaining yo k2: jadå, i ytterkanterna.
Vadå tobak? Röker du pipa? Eller rullar du? Jag gjorde både och i tiderna. Cigariller hittades i min väska också. Och fabriksgjorda filterlösa cigaretter. Tänk vad jag kunde, i 15 år. En dag var min vackra emaljaskkopp borta, och då kunde jag inte röka mer. Nåt slags hjärnsläpp. Men jag minns känslan av tobaksflagor i munnen.

Marie sa...

Jag rullar, med filter och hem-mald tobak! Inga flagor i munnen här inte. Åååå vad jag önskar mej ett så'nt hjärnsläpp!! Går i SLUTA-tankar nu igen, framöver sisådär. Jag 'samlar' på GRÖNA askkoppar, så'na där bleka 40-tals i porslin, eller i glas. Har 3 stycken...

Marie sa...

Förresten så är jag egentligen ingen rosa tjej. Har aldrig varit. Inte förrän jag upptäckte lila/grått/rosa när jag färgade garn. Nu har jag blivit en rosa tant. Och, hade jag fått välja färg på väskan hade jag valt svart eller mörkblå. Men valmöjlighet fanns inte, så det fick bli den rosa eller ingen! Nu är jag faktiskt ganska så nöjd :)

Barbro Heikinmatti sa...

Rosa tantåldern kommer utan att man förstår varför. Jag har varit där ett tag efter att ha avskytt rosa större delen av mitt vuxna liv. Rolling stones. Ingen mossa här (på mig).

Unknown sa...

Jag är Tant Gredelin. Folk kan inte tro att jag är klok, går jämt omkring i lila, mitt hem är lila och Hedda (den stackaren) får också bära lila.
Har försökt med både hemrullade cigaretter med och utan filter, men det smakar inte som en Prince. Det är grejer det, i alla fall för mig.

Marie sa...

Jaså, Rosa tantåldern är allmänt vedertaget...då så. Bara att acceptera livets gång. Stones? YES! Inget som helst rosa i deras musik.
Min lila period hade jag nog på 70 o 80-talet. Fast visst slinker det in en del lila fortfarande!
Kan dock inte röka färdigköpta cigg-USCH! Hur står du ut ;)

Barbro Heikinmatti sa...

Nej, jag tänkte verkligen inte på RS som rosa... fast färgen klär Jagger. Jag tänkte att rullande stenar är dålig grogrund för mossa, som växer på sånt som står stilla. Jag rullar. Lär mig nytt, byter färg. Men nu har jag nog vuxit fast framför datorn. Dags att göra något annat. Klappa spinnrocken inför morgondagen.

Marie sa...

Jaså du Ravelympar??

Barbro Heikinmatti sa...

Nja, inte hunnit i dag, jag har varit med två andra ravelrar och hälsat på hos en fjärde ravelrare. Vi har pratat i flera timmar om stickning och blivit stoppade med korv, hembakt bröd, kaffe, hembakt pepparkaka och kaffebröd, och tittat på mängder av vantar. Och tittat in på jobbet - min chef och jag glömde att vi skulle ha gjort fjolårets verksamhetsberättelse :D