onsdag 19 maj 2010

Jag är med på en Haruni!!!



Självklart vill jag vara med på en Haruni. Garnet jag valt är Etoile frå Laines Du Nord i en underbar ljuslila färg. Färgen syns inte så bra på bilden, tyvärr.
Garnet är av 70% kidmohair och 30% akryl (tyvärr), men det får duga. Fick det i ett byte på Ravelry och första gången vi pratade om Haruni, tänkte jag på detta underbara garn.
Är fortfarande inte klar med min ananassjal :( och håller just nu på med en poncho i Kalinka från Karin Öberg, men jag ska nog få tid med en Haruni. Ananassjalen lägger jag undan så länge och ponchon blir nog färdig de närmaste dagarna, hoppas jag.
Blir ni nyfikna på vad det är för poncho jag håller på med, kan ni gå in på www.webtrotter.se/ilsefin och klicka er fram till vänster under mönster.
Jag ska på konfirmation på lördag och då tänkte jag ha den över en svart tröja. Förstås stickas den i lila Kalinka. :)

3 kommentarer:

Marie sa...

Fint att ha dej med :)
Snygg poncho!

Barbro Heikinmatti sa...

Vackert garn! Mohair och akryl går bra ihop, all akryl är inte av ondo :)

Unknown sa...

Tack för alla vänliga ord!
Suttit och stickat på Harunin hela dagen, åh vad rolig den är. Garnet är ganska tjockt så jag använder mig av stickor nr 4,5. Så jag hoppas det blir en stor och härlig sjal.