söndag 30 maj 2010

Haruni och Laceribbon


Min Haruni är klar och visade sig vara en lämplig liten sjal för det kyliga sommarväder vi har just nu. Som vanligt när jag fått en sjal färdig vill jag omedelbart börja på en ny!

Jag har nu tittat på sjalmönster, och föll för en scarf från Knitty: Laceribbon. Det är en halsduk man kan ändra både på längden och bredden för att få den som man vill, och en mängd olika garner passar till den. Är ni med, eller vill ni sticka/virka något annat? Jag har fler förslag.

8 kommentarer:

Marie sa...

Jättefin scarf-den är jag gärna med på! Om nu min Haruni blir klar nå'n gång...nu är det så hektiskt med valparna, så jag har storspader...

Unknown sa...

Scarfen passar mig perfekt. Den tar vi, sa polisen.
Vi väntar tills alla är klara, va?
Jag gör en sjal till mamma i födelsedagspresent just nu o sen har jag sjalen i VMstickning2010 också. Så jag väntar så gärna tills alla är med och att vi börjar samtidigt.
Förresten, så blev din Harnui så snygg i grått.

Lillemor i Hummelsta sa...

Åh suck så galet fin Harunin blev i ljusgrått! Som det känns nu så hoppar jag nog över Harunin så länge och går direkt på Laceribbon, ifall det blir den som blir nästa sjal. Det känns så stressande att inte ens ha börjat än. Jag har ju Harunimönstret kvar att ta till som sommarstickning.
Laceribbon är verkligen fin, känns som en nåt som passar mig perfekt

Barbro Heikinmatti sa...

Tack för komplimangerna :) Jag är nöjd själv också med Harunin.

Då väljer vi Laceribbon, och det är INTE bråttom. Om jag känner oss rätt, finns det en del UFOn i korgar och project bags :) Så om någon av oss vill få sin scarf klar jättesnabbt är det bara att sticka på och sedan ta itu med en UFO medan de andra blir klara med sina halsdukar, eller hur?

Barbro Heikinmatti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Barbro Heikinmatti sa...

Ja det var jag som tog bort en dubblering, min notebook är så liten så ibland slinter fingrarna och jag får iväg samma meddelande två gånger! God natt, arbetsdag i morgon efter en semestervecka, jag lägger mig tidigt.

Marie sa...

Här finns ett par UFO:n, ja...

Unknown sa...

Många UFO:n har man liggande. T.ex. ett par stickade byxor.