onsdag 28 juli 2010

Liten presentation


Det var nu rätt länge sedan Mia bjöd in mig, men jag har fortfarande inte presenterat mig.
Fy på mig!

Men nu har jag semester, så äntligen....

Ja, det är Dabelin som hittat hit också.
Alltså Malin i Helsingborg...
Jag stickar en hel del, så ofta jag kan, har med en stickning på bussen och till jobbet.
Det har lett till att jag äntligen kan sticka mer än en sak åt gången, för allt är ju inte så praktiskt att ha med på bussen...
Jag jobbar på att kunna köpa garn utan att veta vad jag skall ha det till!

När Mia bjöd in mig, så hade jag börjat på min Haruni, men den låg och vilade för tillfället, jag hade fullt upp med att sticka Brynäs sockar...

Bara att bli inbjuden här gjorde att jag kom igång med Harunin igen, och nu, 5 nystan Drops Delight så ser den ut såhär:
Den är klar, bara blockningen som saknas!!
Ovanför den ser ni min söta och mysiga lilla Curly Sue, hon är gärna med på bild, matte tittar ju på henne!
Bakom sjalen, i bokhyllan ligger Eskil och är cool...

Såg inte innan att jag fick med dem båda!

Just nu har jag en babykofta och en kofta till mig på gång, och är väldigt sugen på att fortsätta med ytterligare en kofta till mig, så jag tror att jag hoppar Lace Ribbon... så länge i alla fall... :-)

3 kommentarer:

Barbro Heikinmatti sa...

Vilken ljuvlig Haruni! Roligt att ha dig med! Det verkar som om vi alla har husdjur. Hos oss finns det nu en hund och två katter.

Lillemor i Hummelsta sa...

Vilken härlig färg på Harunin. Det var en mysig sjal att sticka, det ska bli spännande att se vilken sjal som blir nästa projekt i sjalkal:en, fast det är ingen brådska! Håller på med fiskartröjor på löpande band. Så fort en blir klar så kommer nästa och vill ha en likadan, snart kan man väl mönstret utantill, kan doktorera på det kanske. Fina kissar också!

Unknown sa...

Mycket vacker Haruni!!!
Och mycket söta katter!!!
Vi väntar väl lite med nästa projekt?
Någon som har förslag på sjal eller scarf?