måndag 12 juli 2010

Glömde ...

Jag glömde totalt bort att ta kort på garnet jag valt till min Lace Ribbon Scarf, men bättre sent än aldrig.
Jag har valt Drops Lin och använder mig av stickor nr 3.5.
Är mycket positivt överraskad av garnet, mycket mjukt att arbeta med, inte alls som vanligt lingarn.


Men frågan är hur mycket man orkar sticka i den här värmen. Jag är helt färdig och genomdränkt av svett. Det blåser nästan ingenting och ungefär 29 grader i skuggan. Hedda och jag har badat som galningar i flera dagar, men det räcker ju bara för stunden. Nä, nu ska jag inte gnälla över vädret, men lite regn skulle nog inte skada.

3 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Det ser ut att bli jättefint. Själv har jag lagt upp och repat upp 8 ggr ungefär. Tog en stund att inse att man läser räta varv från höger och aviga från vänster. Jaa det måste vara värmen som kortslutit skallen, men nu är jag på banan igen

Unknown sa...

Kul! Vad har du valt för garn? Jag är som alltid jättenyfiken. :)

knitbyme sa...

Hittade just denna blogg o å vad inspirerad jag blir av era fina sjalar! Har själv gjort några o vill göra fler. Kommer att fortsätta föja er med nyfikenhet o vem vet; kanske jag ber att få hänga på!