torsdag 31 december 2009

Upplagt!

Medan nyårsgrytan puttrar... så fick jag ihop de första varven. Men vilka hemska stickor jag har! Ett par KnitPro nr 4,5 ska köpas. Fanns annans också på mina inköpslistor för nästa år. Garnet känns ljuvligt. Hoppas att det inte "pillar" alltför mycket, för det är VÄLDIGT mjukt. Det är roligt att sjalen stickas uppifrån. Det handspunna garnet är ojämnt förstås, och det syns mindre när varven går i vinkel. Och den ojämna färgen kommer att bli vacker av samma anledning.

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken vacker färg!

Marie sa...

Håller med föregående talare :) Va' kul att du fick ditt handspunna färdigt! Jag har inte hunnit så långt som till stickorna, eftersom jag agerat barnmorska till 5 små ljuvliga valpar idag! Tror det är slut nu, jag har just lämnat den lilla familjen ensam, och Leka har inte klagat. Höll igång hela natten med utespring o onämnbara saker i sängen, så jag tror knappast jag orkar starta nå'n sjal ikväll!