måndag 7 juni 2010

Haruni i Lingarn

Hej på er och Stort tack för att jag får vara med er och sticka shalar... Jag heter Christina och jag kallar mig för Bonnakäringen. Märk att det bara är ett r  ;-)

Om ni som inte redan vet vem jag är kan hitta min blogg "Den Stickande Bonnakäringen" här...


Jag hade redan innan jag hittade er här på ShalKAL börjat på en Haruni, och efter att ha stickat en Gail i lingarnet Kalinka, så bestämde jag mig för att göra min Haruni i det något kraftigare lingarnet från Yllet i den väldigt glada och lysande färgen Mandarin. Den har legat och "glott" på mig från hyllan precis under garnet Kalinka inne hos Kristina på Umbra i Växjö, och till slut kom jag på vad jag kunde sticka av den, en sommarshal.


Så nu har jag stickat en liten bit och det matar på lite så stilla... Det går tyvärr inte så jättefort just nu, trots att mönstret är både lätt och roligt att sticka, för jag har ett annat litet specialprojekt också på gång samtidigt, så jag är lite splittrad...

Många hälsningar från Christina

9 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Vilken härlig citrus-Haruni.
Själv har jag hunnit till chart B och känner mig som om jag står och spinner loss i en grushög. Herregud vad menas? Tänker jag högt för mig själv, medans jag sitter med ett lexikon i ena handen och beskrivningen i den andra. Men det lossnar vartefter. Tack och lov för google säger jag bara.

Unknown sa...

Underbra färg!
Den gör en glad. :)

Marie sa...

Älskar den färgen :)

Marie sa...

Ser nu att du bor i Linneryd. Jag har kompisar där i byn: Benny och Renée o deras barn :) Själv bor jag på höglandet=mitt i Småland. Småland är Bäst!

Unknown sa...

Absolut är Småland bäst.

Bonnakäringen sa...

Häftigt att du känner folk här i byn...
Tyvärr så känner inte jag så jättemycke folk här eftersom jag själv är importerad hit för ca fem år sen från lilla byn Agunnaryd utanför Ljungby. Och sen e de lite skillnad när man e bonde och bor strax utanför, man har inte samma umgänge el livsrytm som en vanlig knegande bybo...
Men Guben min e en inföding i byn, så han känner lite fler, ska fråga honom...
Och SJÄLVKLART, Småland e BÄST...!!! Eller i alla fal, SKITBRA... ;-D

Marie sa...

Mina vänner är också importerade; Renée är nyare än Benny. Hennes son är mörkhyad (pappan afrikan) så då vet väl alla i lilla Linneryd vem han är o var han bor!?! Säkert den enda mörkhyade i den byn...

Barbro Heikinmatti sa...

Fantastisk färg! Orange var länge en färg jag undvek, men de senaste två åren har det smugit sig in orange fibrer och garn i stashen utan att jag riktigt förstår hur det gått till :) Det är ju en färg med så mycket energi och glädje!

Tatiana sa...

Jag tycker om mönstret och garnfärgen. Lycka till med ditt specialprojekt.